Wednesday, August 24, 2011

A TRIBUTE TO FAKIRFIKIR


Dalam banyak-banyak blog yang aku baca, hanya satu blog saja yang aku menjadi 'follower'nya. Blog tersebut adalah blog Saudara FakirFikir.

Bagi aku, blog beliau adalah unik, bukan dari segi template yang berwarna warni dengan widgets yang menyemakkan atau mouse pointer yang berkelip-kelip etc, tetapi dari segi pengisiannya yang berilmu dan santai dengan penggunaan bahasa yang sedap atau mengalir.

Boleh dikatakan ianya berkisar kepada kisah kehidupan dan membawa kita untuk lebih banyak menilik diri sendiri dan masyarakat. Tentu saja hal ini wajar disebabkan tuan blog tersebut sedang 'on the way' menyelesaikan PhD di dalam bidang psikologi. Dengar-dengarnya, dalam sehari dua ini misi PhD beliau akan tamat.

Aku berdoa semoga beliau berjaya dengan cemerlang dan dapat pula meneruskan projek memandaikan masyarakat seperti yang beliau rencanakan bersama Dr. Ben. Ameen.

Aku menulis entry ini bukanlah untuk memuji beliau sehingga membuatkan beliau binasa dengan pujian, tetapi hanyalah sebagai satu penghargaan kerana banyaknya manfaat yang aku dapat daripada blog beliau.

Namun seperkara yang menjadikan blog beliau amat menarik adalah sifat tawadhuk a.k.a merendah diri beliau yang terasa pada kita melalui tulisannya sekalipun beliau sudah di tahap PhD. So, itu pengajaran paling utama.

That's all folk.

***

No comments: